måndag 26 mars 2018

Everything Art onlinekurs Wanderlust 2018 februari - castles

I februari var temat castles.

Till min mini art jar så blev jag inspirerad i samband med månadens andra lektion. Istället för att göra en castle gates journal så bestämde jag mig för att göra en sida med vattenfärger och motivet är ingången till Gripsholm slott med vindbryggan



Första lektionen var det Jamie Avery som höll i och han uppmanade oss att måla ett slott med vattenfärger. Efter litet tänkande bestämde jag mig för att måla av Tynnelsö slott som jag var i för många år sedan när man fortfarande kunde gå in i det övergivna slottet. Jag hoppas att de försöker rädda slottet och att jag kommer att kunna besöka det igen i framtiden. Så här blev min sida



Andra lektionen var det Susie LaFond som höll i och lektionen handlade om att göra en art journal. Eftersom jag har så många redan som jag använder så valde jag att hoppa över den här uppgiften.

Tredje lektionen var det Carolyn Dube som höll i och temat var if these walls could talk. Hon hade med en bild på en vägg som vi kunde använda. Carolyn ville att vi skulle använda gelatos och jag hade några färger så det funkade bra.



Fjärde lektionen var det Kasia Avery som höll i. Den här gången skulle vi göra ett collage med oss själva och kläder från en annan epok. Jag tänkte direkt på fotona av mig som yngsta dottern fotade på Stockholms slott, så därför använde jag dessa, men har limmat dit hattar på herrskapet. Även här har jag använt mig av Gripsholms slott.



Fjärde veckan var det också dags för en utmaningstävling och det vi utmanades att göra var en art journalsida som hade väggstruktur



Samma vecka fick vi också reda på vad som skulle inspirera oss till vår Wanderlust book den här månanden. Inspirationen var Something you feel strong about och så här blev min sida



Through the lense var Guilty pleasure och det här är min



Inga kommentarer: