torsdag 12 oktober 2017

Art Journal Summer School 2017 - lesson 16 - 20 samt bonuslektionen

De sista lektionerna av Art journal summer school drog ut på tiden, men här kommer de i alla fall.

Lektion 16 handlade om blind walls och muralmålningar. Där jag bor finns det inte så många muralmålningar, men tills för ett år sedan så fanns det en mus målad på elskåp vid stationen. Den försökte jag mig på att måla av.



Dessutom gjorde jag ett par enkla silhuettbilder.





Lektion 17 hette Dreams are magic och lärare var Rosebonbon. Här skulle vi rita en liten flicka som vi sedan skulle klistra på den bakgrund som vi hade gjort.



Lektion 18 hette Eat sleep journal repeat och det var just upprepa som vi skulle göra. Som det objekt jag upprepade valde jag ett hjärta.





Lektion 19 hette Be sure to wear some flowers in your hair. Lärare var Marïelle Stolp. Hon gav oss också ett par ansikten som vi kunde använda oss av, vilket de flesta av oss gjorde. Den första är en kopia av hennes ansikte medan bild två är min version av ansiktet.





Så var det dags för den sista lektionen - lektion 20 - och den hette Home sweet home. Med hjälp av collage skulle vi göra en stadsbild.



Meeen vi fick också en bonuslektion av Marlene Meijer-van Niekerk. Hon ville visa att man inte behöver ha stenciler för att kunna göra bilder med många lager.



Tanken med hela kursen var att man skulle ha en lätt packning när man var bortrest på semester. Nu har jag inte varit bortrest utan hade kunnat använda alla mina färger om jag velat. Men jag höll mig till de 4 akrylfärger plus vitt och svart som jag bestämt mig för att använda.



Dessutom använde jag mig av vattenfärgspennor och vattenlösliga oljepasteller samt alldeles vanlig vattenfärg.



Inga kommentarer: