måndag 7 augusti 2017

Art journal summer school 2017 - lesson 1 -5

I år hoppade jag på en sommarskola i art journaling också. Det är Marieke Blokland som håller i den.

Varje vecka från 1 juli så är det två lektioner. Marieke håller i 9 av dem och resterande är med olika gästlärare. Står det inget namn vid lektionen så är det Marieke som har varit lärare.

Längst fram i min journal satte jag den här sidan



Första lektionen handlade om att sätta upp en masterplan och till det gjorde jag det här



Under sommaren så har jag fyllt på med ställen som vi har besökt :-)

Andra lektionen handlade om att klippa ut bokstäver från papper och så här blev min sida



Tredje lektionen handlade om att använda sin kreativitet och då gjorde jag det här. Tanken var att den svarta färgen i botten skulle bli en fjäril, men det blev bara en svart blobb, så jag täckte den med mera färg och avslutade med att limma dit en fjäril istället. Lärare för den här lektionen var Anne-Marie van Eck



Fjärde lektionen handlade om att tysta den inre kritikern som alltid säger att man inte kan något. Utifrån det så målade jag den här



och den här



Femte lektionen handlade om att skissa med vattenlösliga kritor när man är bortrest för att sedan färdigställa bilderna när man kommer hem. Jag valde att använda mig av några olika fiskar och en konstig manet från Aquaria i Stockholm för den här lektionen. Lärare för den här lektionen var Tori Weyers.



Inga kommentarer: