måndag 1 maj 2017

Everything Art's inspirationsserie Art jar - mars

I mars började Art jar - spring. Det är Everything Art som tillsammans med Eliza Trojanowska, håller en serie med inspiration till art journaling.

Första veckan var det New beginnings som var temat och en sak som vi uppmanades att göra var att göra en mood board med grönt som vi kunde hitta i naturen runt omkring oss. Så här blev min mood board för mars



Vi skulle också lyssna på Vivaldis våren och jag såg hur fåglarna kom flygande, innan det blev dåligt väder och hur våren sedan slog ut i full blom.



Andra veckan uppmärksammades internationella kvinnodagen, temat var Women's day, och jag valde att göra den här sidan

(Sidan kommer om några dagar)

Tredje veckan handlade det om fjädrar, temat var The thing with feathers, och om dikter. Jag kom att tänka på Gustaf Frödings dikt som Mando Diao har tonsatt, så det blev en väldigt grön sida den här gången



Fjärde veckan var temat Press pause, men handlade mycket om körsbärsblom. Här hade inte de blommorna slagit ut än, men jag gjorde den här sidan

Inga kommentarer: