onsdag 26 april 2017

Everything Art's online kurs Wanderlust 2017 - mars

Första veckan i mars gick Jamie igenom olika sorters lim. Kasia pratade om the art of layering och att göra marks.

För min sida så använde jag en av bakgrunderna som jag gjorde i början av februari. Sedan målade jag trianglar med tre olika akrylfärger. Jag ritade också trianglar på ett silkespapper och på en torkad baby wipes. Silkespappret rev jag i mindre bitar och satte fast med soft glossy gel. Baby wipesen klippte jag i remsor och satte fast med heavy body gel. Ovanpå satte jag 3D matte gel.



Andra veckan var det Alena Hennessy som inspirerade oss. Vi skulle använda oss av india ink eller acrylic ink, men eftersom jag inte har något så använde jag mig av distress ink.



Tredje veckan blev det spännande då vi helt plötsligt skulle löda med tenn. Jag valde att hoppa över den delen och istället limma ihop mina metalldekorationer. Dessutom var det inte en art journalsida vi skulle göra, utan en tag.



Och här är en närbild



Fjärde veckan pratade Jamie om monoprinting och Kasia visade gelli print. Jag har ingen gelli plate utan försökte använda en glasskiva, med så där resultat, samt en tunn silikonskiva med en plastpåse runt. Inte heller det funkade så där jättebra.

Så här blev mitt resultat



Till våra art journal skulle vi använda "I nurture myself with" som startpunkt för vår sida. Jag målade blåsippor och vitsippor.



Till utmaningen gällde det att välja fyra material som man ville använda. Jag valde svart gesso, 3D matte gel, akrylfärger och inktensepennor. Så här blev mitt resultat när jag använt varje material två gånger



Hemliga projektet gick framåt.

Den här månaden valde Everything Art att köra en livesändning på Facebook. Vi fick alla ge förslag på vad vi skulle göra och efter 1 1/2 timme så hade vi gjort 15 olika saker.

Så här blev min sida

Inga kommentarer: