onsdag 12 april 2017

Everything Art's online kurs Wanderlust 2017 - februari

Första veckan i februari tittade vi på olika slags lim tillsammans med Jamie och Kasia utmanade oss att skapa ett antal bakgrunder på olika sätt och framförallt att inte göra som vi alltid gör.

Så här blev mina bakgrunder



Andra veckan skulle vi skriva ett kärleksbrev. Vad det står i mitt brev är alldeles för personligt att visa här, men vi skulle även skapa en art journalsida som vi skulle skriva vårt kärleksbrev på. Lärare den här veckan var Amanda Grace.

Så här blev min art journalsida innan jag skrev på den



Tredje veckan handlade om blommor och växter. Vi fick öva på att rita av blad men blommorna skulle vara abstrakta. Lärare den här veckan var Clair Bremner.

Övningssidan med blad och löv ser ut så här



Så här blev min sida med mina abstrakta blommor




Fjärde veckan var det inga lektioner men olika utmaningar. Vi skulle t ex fortsatta med vårt hemliga projekt.

En ny tävling var det och där skulle vi 3 dagar i rad ägna 10 minuter åt en art journalsida. I övrigt fick vi inga instruktioner.

Efter första dagen såg min sida ut så här



Efter andra dagen såg min sida ut så här



Och efter tredje dagen så min sida ut så här



För vår Wanderlust book så skulle vi fylla på med sex substantiv efter "Last month was ...". Jag kände på en gång att jag ville göra det som serier. Jag använde mina Prima water soluble oil pastels som vattenfärg.



Det var också en bonusutmaning den här gången. Everything Art kommer att ha flera nya kurser i år och en av dem kommer att ledas av Eliza Trojanowska. Kursen heter Art jar och vad det innebär kommer i ett senare inlägg. I vilket fall som helst så hade Eliza en utmaning åt oss den här månaden och det var att göra en art journalsida med någon form av ordspråk/uttryck på.

Medan jag satt fast i ett tåg så hittade jag "En liten ö i havet" och kände att den skulle jag kunna göra något av. Så här blev resultatet. På ön finns ett rött litet hus och dörren fick bli ett E. Bredvid dörren är det svarta ribbor som har formen av ett bakvänt N. På ön finns olika konstiga växter som blir orden liten och i, men även prickarna som tillsammans med själva ön blir Ö. Några av vågorna i havet bildar ordet Havet.

Inga kommentarer: