fredag 17 mars 2017

Everything Arts online kurs Wanderlust 2017 - januari

Även i år går jag Everything Arts online kurs - Wanderlust 2017.

Nytt för i år är att Jamie och Kasia delar på första veckan i månaden, sedan kommer två olika lärare och sista veckan är det samlat alla aktiviteter.

Första veckan så skulle vi göra ett statement för året och jag valde



Andra veckan var det Mary Anne Wangerin som ville att vi skulle "Making magic". Mitt alster för den veckan blev



Tredje veckan så var det Wilna Furstenberg som visade hur hon använde en teckning på tre sätt. Så här blev mina tre sätt







Fjärde veckan var det dags för aktiviteter. Precis som förra året så ska vi skapa ett hemligt projekt, så det började jag med. I år hoppas jag att bli klar med det.

Vi började också med våra art journals Wanderlust book. Förra året var det två gånger per månad men i år blir det en gång. Vi fick början på en mening som vi skulle avsluta och vi behövde inte skriva ner den. Meningen började I am ready for...

Så här blev min sida



Vi påbörjade också Art gallery expedition och i den första omgången skulle vi jämföra två olika tavlor, av Gustav Klimt - Adele Bloch Bauer II och Pablo Picasso - Dora Maar in an Armchair, med varandra.

Det var också en tävling den här månaden. Vi skulle titta ut genom fönstret eller gå ut. Där skulle vi hitta tre olika färger, som vi skulle använda när vi gjorde en art journalsida. Vi fick även använda vitt, grått och svart. Eftersom det är grått och tråkigt ute just nu så blev min sida så här

Inga kommentarer: