måndag 19 december 2016

Everything Arts online classes Wanderlust november 2016

Under november fortsatte vi med pasteller men även alternativa färger. Det hemliga projektet avslutades. Det var en utmaning att använda sina vanliga prylar när man skapade ett alster men att lägga till något ovanligt.

Första veckan i november var det France Papillon som inspirerade med en art journal som utöver de vanliga färgerna och medierna även innehöll pan pastels. Jag gillar France och har börjat på min sida men tyvärr har inte tiden riktigt räckt till under den senaste tiden.

Andra veckan i november så visade Jamie Avery färger som inte har passat in under andra kategorier under året. Det var intressant men inget som lockade mig just nu.

Tredje veckan var det Susie LaFond som gjorde sig en egen art journal där mycket av tiden gick åt till att sy pärmarna till journalen. Alltid intressant att se hur andra gör men inget som triggade igång mig.

Fjärde veckan var det Kasia Avery som tog oss tillbaka till grunden genom att skapa egna färger. Överkokt kaffe, te, spad från grönsaker m m. Kul och se och kanske något jag testar i framtiden, men inte just nu.

Den konstnär som vi tittatde på under november var Rippi Rónai. Ingen jag hade hört talas om tidigare, men det är roigt att vara sin egen konstkritiker.

Prompterna till vår Wanderlust books i november var Lyrics of the song that recently is my favourite samt What opened you up in 2016.

Nu är det bara ett par veckor av den här kursen som jag tycker har varit så mycket mer än jag trodde och som fått mig att göra saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra.

Inga kommentarer: