fredag 16 december 2016

Art journal cover - All these memories I will treasure in my heart - kurs med Riikka Kovasin

I slutet av oktober så var jag på kurs hos Scrapdraken i Uppsala. Lärare var Riikka Kovasin från Finland.

På den första kursen skulle vi göra framsidan av en art journal och på den skulle vi sätta något som har ett speciellt minne för oss.

Jag valde en brosch som hade gått sönder och som min mor hade för länge sedan.

Dessutom hade vi en hel del bling bling från Finnabairs och Prima Marketing. Vi använde oss också av Finnabairs 3D Gloss Gel, Clear Gesso, Soft Gloss Gel och Mica Powders.

Så här såg materialet som vi fick ut




Framsidan av min art journal



Närbilder









Riikka berättar vad vi och hur vi ska göra det



Riikka och jag efter kursen med de framsidor som vi gjorde under kursen


Inga kommentarer: