måndag 21 november 2016

Everything Arts online classes Wanderlust oktober 2016

Så gick även oktober och något jag sett fram till, visade sig inte riktigt passa mig. Den här månaden gick ut på att använda pasteller och det handlade mycket om soft pastels. Oljepasteller hade vi i skolan när jag var liten så de är jag ju bekant med. Jag trodde att soft pastels skulle vara liknande men inte riktigt lika kladdiga. Men soft pastels är mer som skolkrita, torrt och dammigt. Så tyvärr har jag just nu nästan ingenting att visa från den här månaden även om jag har tre alster på gång förutom min sammanställning av vilka olika pennor och kritor som jag har och hur de går att smeta respektive lösa upp med vatten.

Vårt hemliga projekt skred så sakteliga framåt.

Första veckan var det alltså en genomgång av pennor och pasteller och jag har gjort en sammanställning av det jag har i den vägen.



Andra veckan så var det Rachel Urista som visade hur hon jobbade med akrylfärger och pasteller för att skapa verk med naturmotiv. Rachel målade på trä medan jag valde att göra det på papper. Och de är ännu så länge bara påbörjade.

Tredje veckan så gick Kasia löst på pasteller i art journal-form. Även denna har jag påbörjat men den är långt ifrån färdig.

Fjärde veckan kom så en favorit - France Papillon. Det här var den lektion jag tyckte bäst om under oktober, men jag har bara gjort bakgrunden till den här, så inget att visa här heller för tillfället.

Till våra Wanderlust books fick vi de här två prompterna

My first childhood memory

If you would get to choose, what animal would you like to be

Inga kommentarer: