onsdag 30 november 2016

Dans le jardin – färgutmaning hos Skaparlusten

I augusti så la Facebook-gruppen Skaparlustens kreativa vänner, upp en färgutmaning i blått och lila.



Samtidigt höll jag på med att försöka få till en mixed media art journal som inte innehöll blått. Men jag bestämde mig för att hänga på ändå.

Då jag hade tittat på en del YouTube-filmer, bland annat Marta Lapkowska, där man utgick från servetter, så inventerade jag mitt förråd av servetter och hittade en med vita liljor på.

Jag rev av ett par bitar och satte fast med klar gesso. Sedan sprayade jag på de färger jag ville ha, men upptäckte att blommorna försvann helt, trots att jag hade täckt dem när jag sprayade. Så jag plockade fram mina vattenfärgspennor och förstärkte det lila och blommorna.

Hela sidan



Närbilder





Inga kommentarer: