onsdag 5 oktober 2016

Everything Arts online classes Wanderlust juli 2016

I juli började vi med en "catch up" för att senare komma in på bläck av olika slag. Vi jobbade vidare med vårt hemliga projekt och våra Wanderlust Books fick ytterligare ett par sidor.

Första veckan gicks det inte igenom några nya tekniker utan vi fick möjlighet att komma ikapp med det vi redan hade på gång. Det blev ändå något nytt som skapades och det var ett collage som vi ska kunna använda som en grund till något. Så här ser mitt collage ut

Och till plannern blev det den här



Andra veckan skulle vi göra en canvas inspirerade av Magda Polakow. Jag gjorde en liten canvas som jag målade en elefant på



Plannern fick en bild med en snigel på



Tredje veckan gick Jamie igenom bläck och stämpelfärger av olika slag. Jag testade igenom det som jag har hemma och det blev så här



Min planner fick en minivariant



Fjärde veckan gick vi loss med distresser tillsammans med Rachel Greig. Oh vad kul det var! Jag fick ihop den här och senare har jag satt dit foton från årets balkong på den. Hoppsan här blev det tre foton att titta på.







Ja och plannern fick en minivariant också



Sista veckan blev vi inspirerade av Kasia att måla på en canvas. Vi skulle måla lager på lager med färg och sätta in fotografier. Så här blev min canvas

Till min planner så blev det den här

Två nya sidor har det även blivit i min Wanderlust book

Inga kommentarer: