måndag 26 september 2016

Everything Arts online classes Wanderlust juni 2016

I juni fortsatte kursen med att kladda med vattenfärger och vi började titta på olika sorters papper. Hemliga projektet gick sakta framåt. Ville man så kunde man tävla om ett pris. Två nya sidor blev klara i våra Wanderlust Books.

Första veckan i juni skulle man göra flaggor med Kasia, som man skulle måla inspirerande text på och hänga ut i sin trädgård. Nu har inte jag någon trädgård så jag målade bara med vattenfärger i mitt block och skrev inspirerande ord.



Till plannern gjorde jag det här



Andra veckan i juni fortsatte vi att måla med vattenfärger och det här trädet gjorde jag efter inspiration av läraren Maryia Potapovich



Planner fick en miniversion som ser ut så här



Tredje veckan gick Jamie igenom olika papper och canvasar och hur de reagerar när vi använder dem. Jag kollade vad jag har för olika papper och limmade ihop dessa. Ovanpå målade jag med olika sorters vattenfärger.



Plannern fick givetvis också ett alster



Sista veckan skulle vi måla på färg på färg på färg för att skapa en rymdbild. På den skulle vi klistra ett collage som vi sedan klippte ner till en burk. Lärare för den här uppgiften var Jennifer Lee.

Även plannern fick en burk.

De två sidorna i min Wanderlust Book för juni blev så här

Inga kommentarer: