måndag 12 september 2016

Everything Arts online classes Wanderlust maj 2016

I maj började vi att jobba med vattenfärger. Hemliga projektet gick sakta framåt. Ville man så kunde man tävla om ett pris. Två nya sidor blev klara i våra Wanderlust Books.

Första veckan skulle man hålla på med olika medium. Man skulle försöka få lite olika strukturer i sin målning med hjälp av olika medier. Jag försökte återskapa ett foto jag tog för flera år sedan och så här blev mitt alster.



Plannern fick den här:



Andra veckan kom en riktig favorit - Anna Dabrowska aka Finnabair. Just den helgen var jag nere i Lund och träffade Anna, så jag fick dubbel inspiration. Så här blev mitt alster:



Och min planner fick den här:



Tredje veckan gick Jamie igenom vattenfärger och jag bestämde mig för att göra ett exempel av alla de olika typer av vattenfärger som jag har just för tillfället.



Min planner fick den här:



Sista veckan var det Stephanie Schutze som inspirerade med att använda vattenfärger i mixed media. Så här blev mitt alster:



Till min planner gjorde jag den här:



De två sidorna i min Wanderlust Book för maj blev så här:



Inga kommentarer: