måndag 5 september 2016

Everything Arts online classes Wanderlust april 2016

I april fortsatte kursen med att kladda med akrylfärger men också med olika medium. Hemliga projektet gick sakta framåt. Ville man så kunde man tävla om ett pris. Två nya sidor blev klara i våra Wanderlust Books.

Första veckan i april skulle man göra en tavla med olika saker som hängde ihop med inspiration från Mystele. Jag valde en större canvas board som grund till min tavla och den ser ut så här (när blogginlägget publiceras så är den inte klar):



Plannern fick en miniversion som ser ut så här:



Andra veckan var det Kasia som inspirerade med att måla något som innehöll ett gammalt fotografi. Tyvärr har jag inte ens börjat på min version när jag publicerar det här inlägget.

Plannern fick den här med faster Anna på:



Tredje veckan så var det dags för Birgit Koopsen att inspirera och det här hade jag väntat på. Den här gången skulle man göra en fototransfer på sitt alter och så här blev min:



Till plannern gjorde jag ett alster utan fototransfer på:



Fjärde veckan gick Jamie igenom olika medium. Jag gjorde en liten sammanställning i mitt skissblock:



Och till min planner gjorde jag den här:



Sista veckan i april kom ytterligare någon jag väntat på - Andy Skinner. Han lekte loss med olika medium och färger när han gjorde en ram till en shadowbox. Jag nöjde mig med att göra en ram.



Min planner fick en tag.



De två sidorna i min Wanderlust Book för april blev så här:



Och den andra bilden är tyvärr inte heller klar när jag publicerar blogginlägget:

Inga kommentarer: