torsdag 4 augusti 2016

Everything Arts online classes Wanderlust februari 2016

I februari fortsatte vi jobba med pennor och ord. Att använda sin egen handstil till att göra något man faktiskt tycker är OK är spännande. Ytterligare två delar av vår Wanderlust book är gjorda. Ännu en målning är analyserad och ännu en vinst har det tävlats om. Ja, och sedan ska vi inte glömma det hemliga projektet som även det går framåt.

Första veckan i februari gick vi igenom zentangle. Jag hade sett det tidigare men jag hade inte provat på det. Det verkade så krångligt. Men steg för steg gicks tanken med zentangle igenom och jag blev biten. Vi gjorde också ett litet album att spara våra exempel i.



Även min planner fick ett exempel på zentangle



Det här är så roligt så jag har fortsatt med det och här är ytterligare ett par exempel





Veckan efter det så handlade det om att använda pennor inspirerad av Suzani tekniken. Jag gjorde en liten canvastavla. Så här efteråt ångrar jag att jag täckte den med glossy gel.



Till min planner gjorde jag den här



Den tredje veckan i februari kom då den lektion där vi skulle använda vår egen handstil och göra något unikt av den. Jag, precis som de flesta andra, tycker att min handstil är ful, så det kändes jobbigt att bara tänka på att göra något. Men oj, vad förvånad jag blev, för det var mycket roligare än jag trodde.





Samma helg som kursen kom så var jag på en scrapträff där man skulle göra en namnskylt. Den skylten har nu hamnat i min planner.



Sista veckan i februari så var det en genomgång av proffsakrylfärger. Jag har inga sådana men gjorde ändå ett par provlappar med samma tanke bakom.



Min planner fick den här provlappen



De två alstren till min Wanderlust Book har mycket text i sig.



Inga kommentarer: