måndag 15 juni 2015

Pensionärskort

En arbetskamrat skulle gå i pension och chefen gick iväg till ett varuhus för att köpa ett kort. Hon kom tillbaka utan kort eftersom hon inte hittade något passande. Hon frågade mig om jag kunde göra ett kort och jag sa ja. Hon ville ha ett manligt kort och jag kom genast att tänka på de kavajkort som jag sett och funderat på att göra, men chefen gillade inte idén. Hon ville ha ett som gärna har med miljö att göra. OK tänkte jag, något grönt och runt kanske. På tåget hem kollade jag på Pinterest och hittade där något som skulle passa. Pensionären är nämligen passionerad golfspelare. Väl hemma plockade jag fram papper från min samling och satte igång. Eftersom det var många som skulle få plats att skriva sitt namn i kortet så gjorde jag det 20 x 20 cm. Eftersom jag ville ha ett vikt kort så fick jag hitta på något för att hålla ihop arken. En liten extra golftwist blev det eftersom det är ett green card. Kommentarerna jag fått på kortet är att det är roligt och passande.

Framsidan



Baksidan



Insidan



Detalj

Inga kommentarer: