måndag 23 december 2013

ATC Rooster

Ett av arbetsproven jag skickade in var ett ATC-kort. Till det här kortet så valde jag en guldfärgad bakgrund och på den limmade jag fast svarta och röda parallellogram. Uppå på det klistrade jag fast ett motiv som jag hade klippt ut från ett papper från Graphic 45's French country. Till detta satte jag dit några blommor.

ATC-kortet



Detalj



Rooster ATC:
I am a huge ATC fan and I love seeing other crafters styles. I love the diamond background you have created, and the colours co-ordinate extremely well with the rooster image. I also like the fact that you have rounded off the corners and distressed these giving the ATC even more character. I love the little paper curls that are with the flowers. There is something very Victorian about the whole design. If I was to think of ways to improve this is any way, then maybe making your own flowers, maybe more like sunflowers to match the Rooster picture, but this is a very minor suggestion and doesn’t deflect from how much I like the design as it is.


Jag är ett stort fan av ATC, och jag älskar att se andra hantverkares stil. Jag gillar diamantbakgrunden som du har skapat, och färgarna samspelar väldig väl med tuppbilden. Jag gillar också det faktum att du genom att ha rundat av hörnen och distressat dessa gett ATC’n ännu mer karaktär. Jag gillar de små papperskorkskruvarna som är med blommorna. Det är något mycket viktorianskt i hela designen. Om jag skulle tänka på något att förbättra så skulle det möjligtvis vara att göra egna blommor, kanske mer som solrosor för att matcha tuppbilden, men detta är ett mycket litet förslag och det påverkar inte att jag gillar designen precis som den är.

Inga kommentarer: