söndag 26 augusti 2012

Tingeling

Igår kväll hade Facebook-gruppen "En kväll - en utmaning" en färgutmaning. Reglerna var: "Använd minst 4 av färgerna, ni får lägga till svart och vitt samt färgat foto ifall du gör en LO. Bilden hittad via Pinterest och kommer från följande sida http://​www.designworklife.com/​2011/07/29/color-happy-139/"


Utifrån de färger som var med tänkte jag att ett kort skulle jag kanske kunna plita ihop av mina spillbitar. Men när jag plockade ihop spillbitar hittade jag en brun cardstock som jag kunde skära till i 8"x8", så det blev en liten layout istället. Även om det inte syns på fotografierna så har jag med minst två gröna nyanser, rosa, rött, orange och brunt.

Eftersom grönt var en av färgerna bestämde jag mig för att använda en älvstans och då var det klart vad layouten skulle handla om - Tingeling. Fotografiet kommer från Disney Studios i Paris.

Layouten


Närbild blommor


Närbild älvan


Närbild fjärilar


Närbild titeln

Inga kommentarer: