lördag 7 april 2012

Tårar små tårar

När jag var på scrapdag hos Scrapgalen, så såg jag en monokromatisk layout som jag verkligen la på minnet. Väl hemma började jag fundera på vad jag skulle göra. Blicken föll på ett foto med Johanna, taget av en turnerande fotograf.

Det som är så speciellt med detta foto är tåren som hänger under ena ögat. Hon gillade verkligen inte att bli fotograferad, men hennes elaka mamma tvingade henne ändå. Jag skannade in fotot och gjorde det svartvitt. Efter lite funderande så la jag även dit en ram från Raspberry Road design.

Jag har lekt loss med 4 olika kakpapper och har även gjort egna swirlar av OH-papper dekorerade med Pearlmaker. På Stockholm City Scrap satt jag bredvid Maricelle som hade flera alfabetsdies och jag lånade en som heter Black Jack och stansade ut titeln med dessa.

Glaspärlor, glashjärtan och pärlhjärtan kommer från Panduro. De flesta av de vita blommorna köpte jag hos Scrapgalen. Hjärtat som jag har fyllt med vita blommor liksom den vita ramen i nedre vänstra hörnet har jag köpt på den nu nedlagda affären Designat. Hjärtat som finns under ramen kommer från Panduro.

Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet, så nöjd att det nu kommer många bilder.

Layouten


Blommor med glashjärta


Hjärta fyllt med blommor


Swirl


Ram


Del av titel


Pärltårar












Inga kommentarer: